فرهنگی
معرفی بخش ویژه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور

سوره‏ شناسی قرآن کریم به عنوان بخش ویژه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، سوره شناسی به عنوان یکی از زمینه های گسترده تحقیق و تدبر در قرآن در بخش پژوهشی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور ویژه اساتید و کارکنان به عنوان بخش ویژه پیش بینی شده است.
بخش سوره شناسی قرآن کریم با هدف شناخت چیستی و چرایی "سوره"ها، دریافت معارف و تدبر از قرآن، آشنایی فراگیر با سوره های قرآن کریم، شناخت یکایک سوره ها در راستای تبیین تفاوت آنها با دیگر سوره های قرآن و ترویج این رشته علوم قرآنی در بین محققین برنامه ریزی شده است.
این بخش در ده محور شامل نظم آهنگ و ساختار سوره‏ها، داستانِ سوره‏ها، گفت و شنود با سوره‏ها، تجربه‏ها و خاطره سوره‏ها، گرافیکِ سوره‏ها، شعرِ سوره‏ها، سوره‏های محبوب، رویکردهای نوین به سوره‏ها و گفتگوی سوره‏ها پیش بینی شده است.
لازم به ذکر است از برگزیدگان بخش سوره شناسی به صورت ویژه تجلیل خواهد شد.
لازم به ذکر است محورهای بخش پژوهشی این جشنواره شامل قرآن؛ عترت و وحدت اسلامی، قرآن؛ عترت و اقتصاد مقاومتی، قرآن؛عترت و مهندسی فرهنگی، قرآن؛عترت همدلی و همزبانی و سوره شناسی قرآن کریم است و علاقمندان جهت ارسال مقاله تا اواسط مرداد ماه سال جاری مهلت دارند.
گفتنی است نوزهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور ویژه اساتید و کارکنان تا 20 تیرماه تمدید شد و علاقمندان جهت ثبت نام و شرکت در این جشنواره می توانند از طریق نشانی الکترونیکی   pnuquran.ir   اقدام نمایند.


 
امتیاز دهی