آموزش
اولین همایش ملی شرکت های دانش بنیان
گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور دکتر عباس اویسی رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت : اولین همایش شرکت های دانش بنیان، فرصت ها و چالش ها و نقش آن در توسعه کشور در 18 و 19 اسفند ماه سال جاری در چابهار برگزار می شود.
دکتر اویسی گفت : جهان اقتصاد امروز فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده است و آثار آن به شکل رکودها و بحران های اقتصادی رخ نموده است. جمهوری اسلامی ایران نیز از نوسانات متاثر شده است. مقام معظم رهبری بعنوان سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این برهه از تاریخ در بیانات و رهنمود های خویش، استراتژی " اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان " را بعنوان رهنمود اقتصادی در نظام اسلامی تجویز فرمودند.
رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به فرمایشات و رهنمودهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان درصدد است با نگاه به پتانسیل های غنی بالقوه منطقه، ازحیث جوانان مستعد و منابع معدنی و ذخایر دریایی، دسترسی به مرزهای آبی و شرق کشور، زمینه و بستری مناسب برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان خواه از نظر ایده پردازی، تجاری سازی ایده ها و عملی ساختن فرآیند تبدیل نوآوری به فنآوری ، گرایش سرمایه انسانی توانمند را به سمت کارآفرینی فراهم سازد. بنابراین، این مهم را در قالب همایش ملی شرکت های دانش بنیان، فرصت ها و چالش ها و نقش آن در توسعه کشور با حضور نخبگان و صاحب­نظران در این زمینه را در دانشگاه پیام نور مرکز چابهار ، با هدف تعامل بنگاه­های اقتصادی و دستگاه­های اجرائی، با بهره گیری از دستاوردهای علمی و فنآورانه دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی برگزار نماید.
دکتر اویسی افزود: از همه محققین، صاحبان فکر، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان دعوت می شود به منظور ارتقای فرهنگ کارآفرینی در منطقه با ارسال دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی خود در این همایش ملی مشارکت نمایند. ضمنآ یادآور می شود که مقالات برگزیده در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه سازی شده و همچنین مقالات برتر با نظر هیات داوران جهت چاپ به مجلات معتبر علمی دانشگاه­ها ارسال خواهد شد
وی در پایان گفت: پژوهشگران و علاقمندان محترم می توانند با مراجعه به پورتال همایش به آدرس اینترنتی
http://conference.pnu.ac.ir/sistan-kbc/   نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.


 
امتیاز دهی